بازار یابی پیامکی


در دنیای امروز شرکتها به سه دسته تولید کننده سخت افزار، تولید کننده نرم افزار و سرویس دهنده تقسیم میشوند. اپراتورهای مخابراتی ایران جزو دسته سوم محسوب می شوند زیرا تجهیزاترا از شرکتهای دیگر خریداری و پس از نصب و راه اندازی، در ازای سرویس دهی به مشترکان درآمد زایی می کنند. یکی از راه های درآمد زایی اپراتورها، استفاده از سرویس پیام کوتاه برای تبلیغات است که می تواند در قالب خدمات ارزش افزوده باشد. بازاریابی پیامکی هم پنل پیامک یکی دیگر ازروشهای درآمدزایی برای اپراتورها هست.بازاریابی پیامکی از ابزارهای پرکاربرد در زمینه مخابراتی است اما از اکتبر ۲۰۱۳ ارسال تبلیغ پیامکیبدون رضایت مشترک ممنوع شده و جریمه های سنگینی برای آن وضع شده است و البته سازکارهای مختلفی برای تبلیغات پیامکی بوجود آمد اما در ایران قانونی برای منع ارسال پیامکتبلیغی به غیر از محدودیت های محتویاتی و ساعت ارسال وجود ندارد.در این مقاله، مدل سرویسی در زمینه تبلیغات برپایه پیامک ارائه می شود که بر طبق آن ارسال پیامک به صورت هدفمند در یک محیط جغرافیایی معین صورت می پذیرد. اپراتورهای تلفن همراهبا فروش پنل پیامک بسته های پیامکی به صاحبان کسب وکار، امکان ارسال پیامک تبلیغاتی براساس شماره هاییکه در VLR یک BTS قرار می گیرند را فراهم می آورند و بدین ترتیب مشترکان اپراتوری که در محدوده یک MSC مخابراتی قرار می گیرند پیامک تبلیغاتی را دریافت خواهند کرد.